A Volkswagen Csoport Knoxville-ben található fejlesztőközpontjában az Egyesült Államok Oak Ridge National Laboratory-jával és a Tennessee Egyetem fejlesztőivel közösen dolgozik a vezetéknélküli villámtöltésen. A legnagyobb megoldandó feladatot a zavaró interferenciák kiszűrése jelenti, ez ugyanis kulcsfontosságú az indukciós töltés teljesítményének növeléséhez. Egy 6,6 kW teljesítményű töltőberendezéssel indultak, most már 120 kW teljesítményű töltésnél tartanak, a cél pedig a 300 kW töltőteljesítmény elérése. Utóbbival a VW által tesztelésre bocsátott Porsche Taycan akkumulátorát 10 perc alatt lehet majd 80%-os szintre tölteni. A 120 kW teljesítményű indukciós töltőberendezés 98%-os hatásfokkal működik. Azt nem tudják megmondani a kutatók, hogy mikorra tervezik a kitűzött cél elérését, illetve hogy mikor jelenhet meg a közutakon a nagy teljesítményű indukciós töltőberendezés.