Az utolsó 5 LeMans-i 24 órást a Toyota Gazoo Racing nyerte, és az idén megrendezésre kerülő jubileumi, 100. versenyen is folytatni akarják ezt a hagyományt. A csapat már 2012 óta fejleszti versenykörülmények között a hibrid hajtást, a tapasztalatokat pedig folyamatosan felhasználják az utcai autóknál, így a legújabb Prius esetében is. Ez utóbbit hangsúlyozzák a Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition bemutatásával.

Gyakorlatilag a versenyautóknál megszokott aerodinamikai csomagot tették rá a mérnökök az utcai karosszériára: mélyre húzott kötény és küszöbburkolatok, apró légterelők az autó első sarkán, nagy méretű hátsó spoiler és ténylegesen működő diffúzor. Karbonból készítették el a motorháztetőt, kiszélesítették a nyomtávot, az aerodinamikailag optimalizált felnikre 235/50 R18-as abroncsokat szereltek, és mivel a 24 órás autóversenyzés világába visz minket ez a Toyota Prius, az első lökhárítóba kiegészítő LED-fényszórók kerültek, ami az éjszakai száguldásnál létfontosságú. Egyelőre nincs arról szó, hogy a készül Gazoo Racing által megvadított utcai Pirus, vagy netán versenyautó, muszáj lesz megelégedni a GR Sport változattal…