Kaliforniában leplezte le a Toyotával közösen fejlesztett sportkocsijának saját változatát a BMW, a Pebble Beachen megmutatott Z4-es a nagyközönség számára a Párizsi Autószalonon lesz majd megtekinthető, részletes műszaki adatokkal is majd ott szolgálnak.

Addig az M40i First Edition nevű, a piaci bevezetésnél kínált limitált szériáról tudunk pár keretszámot, úgymint 340 lóerős motor, 7,1-7,4 l/100 km-es szabványos átlagfogyasztás, és részben az elektronikusan vezérelt zárású zárható hátsó differenciálműnek köszönhetően 4,6 másodperces 0-100 km/h sprint. Ezen felül olyan dolgokat lehet olvasni a sajtóanyagban, mint „alacsony súlypont, a tengelyek közötti tökéletes, 50:50 arányú terhelés-elosztás, a széles nyomtávok és a kompakt tengelytávolság egysége”.

A G29-es kódon futó BMW Z4-es teljesen új, acél-alumínium karosszériavázat használ, ami azonban a főbb részegységeit – első-hátsó felfüggesztés, elektromos rendszer, motorok, hajtáslánc – a CLAR építőkészletből veszi. A mérnökök állítása szerint a korábbinál masszívabb küszöböknek köszönhetően a roadster karosszériája merevebb még az M4-es kupénál is. A külső megjelenésért felelős Calvin Luk szerint az egyszerű vonalvezetésre törekedett, és a 328 Mille Miglia versenyautó volt az inspirációja. Szembemegy a mai BMW-kkel a lapos vesék és a magas fényszórók alkalmazása.