Lassú autó a jövő a BMW szerint, legalábbis a technika jelenlegi állása szerint. A forradalminak beharangozott i3-as típusnál az elektronika korlátozza 150 km/órára a végsebességet, e fölött ugyanis már nem dolgozik hatékonyan az elektromotor.

Más meglepetéssel nem nagyon szolgál az autó, amelyet már egy ideje tanulmányoznak, „véletlenül” kiszivárogtatnak, még egyszer a bemutató előtt pár nappal, vagy épp az értékesítési modellje miatt vitatkoznak a márkakereskedőikkel a BMW illetékesei. Nem csoda, hiszen az i3-as piacra dobásával 2 milliárd eurót kockáztat a bajor márka, ennyi pénzt fektettek a fejlesztésbe – persze ennek egy részét, például a karbon-technológiát máshol is hasznosítani fogják. A Hatékony Dinamikával egyszer már bejött a merész döntésük, kérdés, az elektromos autókból a hiányos töltőinfrastruktúra miatt kiábrándult – vagy inkább bele se szeretett – vásárlókat sikerült-e meggyőzni az újdonsággal.

Egyszerre három metropoliszban – London, New York, Peking – mutatták be az autót, amivel elsősorban a gazdag nagyvárosok jól kereső fiataljait célozzák. Akik lehetőség szerint nem nagyon utaznak messzire az autóval, hiszen alaphelyzetben 160 kilométer az ideális hatótáv, és a kéthengeres benzinmotorral hajtott generátorral is csak legfeljebb 300 km-re jut el a BMW i3 – előbbi listaára Németország 34 950 euró, utóbbié 39 450 euró. Az alacsony fenntartási költségeket emlegetik szinte hipnotikusan a gyár emberei, miért fogják ezt választani a vásárlók.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!