Miután kihalászták, kikémlelték, bemutatták is meg nem is, most végre hivatalos lett a Lancia Ypsilon 4. generációja. Egészen pontosan az 1906 példányban készülő Edizione Limitata Cassina, amely minden elérhető extrát és különleges kialakítást is kap, és ha már a bútormanufaktúra autót tervezett, akkor rögtön a Lancia formatervezői is készítettek egy nappalit – avagy hogyan képzelik a prémium autómárkánál dolgozók az olasz munkáscsaládok otthonát.

A Cassina bútorgyár tervezőinek 100%-ban újrahasznosított fonalból készített kék szövetkárpitot köszönhetjük canneloni mintázattal és kettős díszvarrással. A kis asztalokat idézi az első ülések közötti, bio-műanyagból készült tálca, a kényelmes foteleket az elektromos állítású, masszázsfunkciós és fűthető első ülések képviselik. A Lancia formatervezői először alkalmazták a márka pu+ra (pure + radical) elnevezésű formavilágát sorozatgyártású autón, a hűtőrácsot a Beta Montecarlo-ra utaló fekete orrpanelban elhelyezett világító csíkokkal váltják ki, a fényszórókban megjelenik az Y motívum, a kerek hátsó lámpákkal a legendás Stratos raliautóra utalnak.

Nappalikhoz hasonlóan otthonos a belső kialakítás, erről (olasz sala) nevezték el a fejegységet, a S.A.L.A. rövidítés egyébként a Sound Air Light Augmentation kifejezést rejti, és lényegében azt jelenti, hogy a hifit, szellőzést és a hangulatvilágítást az érintőképernyőről – vagy épp beszédvezérléssel – lehet kezelni. A Lancia márka pozicionálásának megfelelően a kisautó-kategória leggazdagabb felszereltségét, legnagyobb méretű kijelzőit – összesen 20,5 col képátló, tehát 2 darab 10,25 colos kijelzőről beszélünk – kapja a 4. generációs Ypsilon. A vezetőtámogató rendszer 2-es szintű önvezetésre képes, tehát a távolságtartó tempomat sávtartó funkcióval is rendelkezik.

A piaci bevezetésnél akkumulátoros-elektromos hajtással kínálják a kisautót, a hajtómotor 156 LE teljesítményű, az akkumulátor 51 kWh kapacitású, amivel 403 km a szabványos hatótávolság. Villámtöltéssel – a teljesítményt nem árulták el – 10 perc alatt 100 km-nyi energia vételezhető, 24 perc alatt érhető el a 80%-os szint. Pár hónapot kell várni az 1,2 literes benzinmotorral szerelt Lancia Ypsilonokra, amelyekről majd időben lesznek pontosabb információk, várhatóan amikor az alacsonyabb felszereltségű változatot is megismerhetjük majd.