Kilenc hónapon át dolgozott a Mercedes az új pápamobilon, amely az ML-osztály aktuális generációjára épül, és az eddigiekhez hasonlóan golyóálló hátsó üvegkupolával látták el.

A legnagyobb változás, hogy nagyobb méretűek az ablakok, miközben jobb védelmet nyújt az eddiginél a jármű – és a tömeg is csökkent. Azt nem árulták el, milyen erőforrás mozgatja a járművet, mostanság már fontos szempont a környezetvédelem, de valószínűleg nem a hibrid modellből készítették az új páncélozott járművet.

Eddig egy 2002-ben, még II. János Pál pápának készített autót használt a Vatikán, illetve néha egy G-osztály alapú gépet – ezeket egészíti ki a legújabb szerzemény. A kulcsokat személyesen Dieter Zetsche adta át a pápának.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért