A Mahle autóipari beszállító a villanymotorok terén ígér forradalmi változást az SCT nevű hajtómotorjával, amelynek különlegessége, hogy a tartós teljesítménye eléri a csúcsteljesítmény 90%-át. Ezt az integrált hűtőrendszerrel érik el, azaz nem a villanymotoron kívül kezdik el kezelni a melegedést, hanem a szerkezeten belül áramlik az olaj hűtőközeg. A Mahle SCT tartósan nagy teljesítményen üzemelés – például elektromos haszonjármű hosszú emelkedőn kaptat felfelé nagy terheléssel – vagy visszatérő nagy igénybevétel – egymás után többszöri „padlógázas” gyorsítás – esetén gond nélkül üzemel, manapság ilyet csak túlméretezett hajtómotorral lehet elérni.
A kisebb és könnyebb Mahle SCT hajtómotorral szerelve csökkenthető az előállítási költség és a saját tömeg is, ami egy nagy méretű haszonjárműnél igenis érezhető különbséget jelent. Többféle változatot is tervez a Mahle az új hajtómotorból, a neodímium-mágneses változat mellett mágnesmentes változatot is terveznek, mert szerintük manapság geopolitikai folyamatok is irányítják a nyersanyagokhoz való hozzáférést, és minden eshetőségre fel akarnak készülni.