Továbbfejlesztette a dél-koreai cég hibrid hajtását, így a Hyundai Sonata Hybrid és annak műszaki testvére, az észak-amerikai Kia Optima Hybrid (2,4 literes benzinmotor az európai 2,0 literessel ellentétben) is takarékosabb lett a korábbinál.

Nagyobb kapacitású lítium-polimer akkumulátort kapott az autó, erősebb a benzinmotort kisegítő elektromotor, és nagyobb teljesítményű lett az indítógenerátor is. Ezen kívül módosították a vezérlőszoftvert is, a korábbinál többet hagyják kikapcsolva a belső égésű motort. Az eredmény az Egyesült Államok szabványos fogyasztásmérési ciklusa alapján 2 mpg-s javulás a szabványos fogyasztásban, ami l/100 km-re átszámolva 6,5 l/100 km helyett 6,1 l/100 km-es fogyasztást jelent. Az akkumulátornál egyébként generációváltás történt, a korábbinál több energiát tárolni képes telep kevesebb helyet vesz el a csomagtérből, annak befogadóképessége 303 literről 342literre növekedett, ezen kívül 2,1 kg-mal csökkent az akku tömege is. A vásárlók ezen kívül a korábbinál 200 dollárral alacsonyabb vételárnak is örülhetnek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!