Tegnap beszámoltunk róla, hogy már tesztelik a következő generációs Chevrolet Cruze-t, de ez nem jelenti azt, hogy már nem törődnek a jelenlegi modellel. Európában várhatóan csak 2015 második felében következik be a modellváltás, így a most bemutatott Eco változatnak igenis van értelme.

Az Európában elérhető Chevrolet Cruze Eco nem keverendő a hasonló néven kínált észak-amerikai modellel. Ott az 1,4-es benzines turbómotor kerül a motortérbe, mifelénk pedig a 163 lóerős 2,0 literes dízelnek a fogyasztását mérsékelték az ilyenkor szokásos beavatkozásokkal. Módosítják az aerodinamikát, elöl nagyobb felületen tömik be a szellőzőnyílásokat, beburkolják a padlólemezt, átprogramozták a motorvezérlést, és megnyújtották a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó áttételeit is. Az eredmény 0,3 literrel, 5,9 l/100 km-re csökkent szabványos átlagfogyasztás, és 9,8 másodpercig tartó 100-a sprint – a normál Cruze dízel 8,5 másodperc alatt teljesíti ez utóbbit. Magyarországon egyelőre nem tervezik ennek a változatnak forgalmazását.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!