Már nem csak jellegét tekintve lehet űrautónak nevezni a Honda Civicet, a kombi megérkezésével immár nyugodtan használható ez a jelző a belső tér méretére is. Csalódást jelent, hogy nem is olyan nagy a növekedés a egyébként óriási hátsóval rendelkező ötajtóshoz képest, de azért így is a kompakt kombik legnagyobbika a Civic Tourer.

Mindezt úgy hozták össze, hogy csak a C oszlop mögött változott a karosszéria, a rejtett kilincses hátsó ajtók ugyanazok, mint az ötajtós változaton. A hátsó túlnyúlást megnövelték 23,5 centivel, és a tető vége is 17 mm-rel magasabban van, mint az ötajtósnál. De nem csak ez növeli a nyílás méretét, hanem a rakodóperem is lejjebb került 13,7 centivel, ennyivel alacsonyabbra kell emelni a poggyászt.

Ez pedig jelentős erőmegtakarítást jelent, ha a kedves tulajdonos az ablakvonalig mérve 624 literes csomagtartót meg akarja tölteni. A hátsó ülés ledöntésével 1668 literes a csomagtér, de a Hondától megszokott módon a hátsó ülést föl is lehet hajtani – ilyenkor a kilencven fokban nyitható hátsó ajtókon lehet bepakolni a nagyobb tárgyakat.

A sorozatgyártás indulásakor csak kétféle erőforrással, a 120 lóerős 1,6-os dízellel és a 140 lóerős 1,8-as benzinessel lesz elérhető a Honda Civic Tourer, amelynél alapfelszerelés az Adaptive Damper System nevű változó lengéscsillapítás, amivel a változó terhelési viszonyok között egyformán biztonságos irányíthatóságot szeretnék biztosítani.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!