Városi fiataloknak készítette legújabb egyterű-tanulmányát a Mercedes, és mivel nem kell a vezetéssel törődni és az utasok egyébként is a saját virtuális valóságukba merülnek majd Vision Tokyo-val való utazás közben, nem tűnik majd fel nekik a külvilág hiánya. Az oldalablakokat a karosszéria színével megegyező, apró lyukakkal ellátott fóliával vonták be – buszok oldalán alkalmaznak hasonló hirdetéseket, amelyeken belülről ha nehezen is, de át lehet látni.

A külvilággal való kapcsolattartásra lehet használni például a hűtőrácsot is, ahol a LED-es fényforrások – nem monitorról van szó – például az utastérben játszott zene ritmusának megfelelően villognak. Kívül a kék fényt használják a főbb vonalak és a 26 colos felnik megvilágítására.

A robotautó érzékelőit teljesen elrejtették a karosszériában, egyébként a 2,1 méteres szélességtől eltekintve a 4803 mm-es hossz és az 1600 mm-es magasság megfelel egy középkategóriás autónak. Egy hatalmas méretű, fölfelé nyíló ajtón keresztül lehet megközelíteni az utasteret, ezt a bal oldalon helyezték el, hiszen Japánban az a járda felőli. Ovális ülőpadon foglalhat helyet az öt utas – az ötlet jó, de Európában például tilos az ilyen belső, csak menetirányba vagy annak hátrafelé néző üléseket lehet elhelyezni személyautókban – itt is leginkább azért választották ezt, mert középen egy hologram-kijelzőt rejtettek el, ami így a társaság középpontjában van.

Ha mégis manuális beavatkozásra van szükség a vezetéshez, pótülés és kormány bújik elő, ahol a felelős személy foglalhat helyet. A hajtásról villanymotorok gondoskodnak, és akkumulátorok mellett tüzelőanyagcella is van a fedélzeten, előbbi 190 km-re elegendő energiát szolgáltat, utóbbi további 790 km-rel növeli meg a hatótávolságot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!