A Bridgestone Magyarország Kft. a Szeretlek Magyarország portállal együttműködésben közel 900 gépjármű-tulajdonost kérdezett meg februári online felmérésében, hogy megtudja, milyen gyakran, mely napszakban és milyen úttípuson szenvednek legtöbbször defektet az autósok. Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint 50%-a jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög, vagy kátyú okozott. A közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes abroncssérülések 20%-a lakott területen kívül következett be, ráadásul úgy, hogy minden harmadik esetben a gépjárművezetők nem egyedül ültek az autóban. A felmérés rámutat arra is, hogy ezeket a helyzeteket az autósok több mint 60%-a helyszíni kerékcserével orvosolta, ami legalább 1 órát vett igénybe.

A Profacts Mobility Study egy korábbi közvéleménykutatása azt mutatta ki, hogy az európai autósok fele nem tartja egyáltalán biztonságosnak a teljes értékű pótkereket kiváltó ún. mankókereket és harmaduk nem is tudja, hogyan kell használni a defektjavító készletet. Mindezeken felül csaknem az összes megkérdezett aggódik a biztonsága miatt defekt esetén, és amikor kereket cserél, azzal legalább 3 órát elveszít.

A defektek által okozott problémára jelent megoldást a Bridgestone Tatabányán gyártott DriveGuard abroncsa, amely szinte bármilyen, abroncsnyomás-figyelő rendszerrel (TPMS) rendelkező autótípusra felszerelhető. Megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a kocsi felett, és akár további 80 km-t tegyenek meg 80 km/óra sebességgel. Nem kell többé tehát az autópályán a leállósávot használnunk defekt miatt, van idő megkeresni a legközelebbi pihenőt, valamint az országúton sem kell nehezen belátható helyen félreállni, hibás kerékkel is el tudunk menni a legközelebbi szervizig.

„A magyar autósok 70%-a sajnos nem szán elég figyelmet a gumiabroncsok megfelelő állapotára, noha a defektek egy részét elkerülhetnék, ha betartanának néhány egyszerű szabályt. Ilyen például az abroncs nyomásának rendszeres ellenőrzése, vagy a megfelelő műszaki állapot. A Bridgestone új DriveGuard abroncsait úgy fejlesztettük ki, hogy megerősített oldalfalainak és a speciálisan kialakított hűtőbordáinak köszönhetően lehetővé tegye, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett, és akár további 80 km-t megtegyenek 80 km/óra sebességgel” – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke.

Hogyan működik a DriveGuard abroncs?
A DriveGuard az optimalizált, megerősített, masszív oldalfalának köszönhetően megtartja a jármű súlyát hirtelen levegőveszteség esetén, biztosítja a jármű irányíthatóságát, így az további 80 km-t tehet meg akár 80 km/óra sebességgel. A továbbfejlesztett poliészter köpeny- és szövetváz kiváló ellenállást biztosít a hőtermelődéssel szemben, növelve az abroncs élettartamát. Mindemellett a Nano Pro-Tech gumikeverék csökkenti a szénmolekulák közötti súrlódást, így csökkentve a hőtermelődést az abroncs oldalfalában, segítve annak alaktartását. A DriveGuard speciális hűtőborda-kialakítást kapott az oldalfalon, ami a megemelkedett hőt az abroncs pereme felé vezeti, így segítve minőségének megőrzését, növelve ezáltal a biztonságot és az élettartamot. Fejlesztésekor az egyik legfontosabb szempont volt, hogy a DriveGuard irányítható legyen a nedves útfelületen is. A magas csatornakialakításának az üres tér optimalizált eloszlatásával a minta középső részében biztosítja a kiváló vízelvezetést, a magas szilikatartalmú keverék pedig a rövid féktávot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!