Nemrég megújult a Ram márka szívét jelentő pickup, és most elkészült a hagyományosan csúcsmodellnek számító Power Wagon változat felfrissített változata. Eddig is kőkemény volt ez a kivitel, most pedig minden téren tovább fokozták a tudását.

Búcsút vettek az 5,7 literes HEMI V8-astól (383 LE), de nem kell aggódni, mert annak a helyét a 6,4 literes HEMI V8-as (410 LE) vette át, ami a hengerlekapcsolásnak köszönhetően állítólag még takarékosabb is a korábbinál. A váltó hatfokozatú, automatikus, és van kézzel kapcsolható terepfokozat is. Újak a felfüggesztések, elöl kikapcsolható stabilizátor javítja a terpesztést, hátul nagyobb teherbírású American Axle hidat építenek be, aminek szintén jobb a terpesztése a korábbinál, elöl és hátul gombnyomásra zárható differenciálművek dolgoznak. A hatalmas tengelytávolság ugyan bizonyos esetben gátolhatja a terepjárást, de a 37 (!) centis hasmagasságra és a 76 centis gázlómélységre nem lehet panaszkodni.

Igazából munkaautó a Ram Power Wagon, ami például minden időjárási körülmények között képes eljutni az építkezésen belül bárhová. Nem csak a terepjárásra, de a munkavégzésre is felkészítik ezt a haszonjárművet. Az első lökhárítónál egy 5,8 tonnás csörlő rejtőzik, maximum 4,9 tonnás utánfutót vontathat, ha a gyári nyerget is megrendelik hozzá. A plató oldalfalában zárható rekeszek várják például a szerszámokat, így nem rabol feleslegesen helyet a raktérből egy azok tárolására alkalmas láda. A Ram Power Wagon alapára 45 690 dollár.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!