EQ Boost néven lágy-hibrid hajtást is kapott az AMG által készített 4,0 literes V8-as biturbó, és hengerlekapcsolás is van a fedélzeten, ennek ellenére nyilvánvaló, hogy nem feltétlenül a környezetvédelem élharcosai lesznek a legújabb modellek: a Mercedes-AMG GLE 63-as 571 vagy 612 lóerővel kérhető, a Mercedes-AMG GLS 63 csak az erősebb, 612 lóerős teljesítményszintet kapja.

A GLE-osztálynál az aktív karosszériadőlés-szabályozás, a légrugózás, a különösen gyorsan kapcsoló kilencfokozatú automatikus váltó növeli a vezetési élményt, a menetprogramok sora pedig Trail és Sand módokkal bővült – bár terepre várhatóan nem a szériagumikkal viszik majd a gépet. Az egész elektromos hálózat már nem 12, hanem 48V-os feszültségen működik.

A 63 AMG modellben 571 lóerő és 750 Nm a teljesítmény, az S kivitelben 612 lóerő és 850 Nm áll a vezető rendelkezésére; utóbbi esetben aktív motortartó bakok is vannak. A 0-100 km/óra gyorsulás 4,0 illetve 3,8 másodperc alatt megvan, a csúcssebesség 250 km/óra – az S-nél extraként kérhető 280 km/órás limit –, a szabványos átlagfogyasztás pedig 11,4 és 11,5 l/100 km.

A GLS 63 AMG S a 612 LE/850 Nm teljesítményű erőforrást kapja, itt a nagyobb – akár hétszemélyes – karosszéria miatt lassabban történnek a dolgok, a 0-100 km/óra gyorsulás 4,2 másodpercig tart, a csúcssebesség 250 vagy AMG Driver’s csomaggal 280 km/óra. A szabványos átlagfogyasztás ennél a modellnél 11,9 l/100 km.