Az Audi épp azon van, hogy 22 milliárd eurót költ a gyártás és a típuspaletta fejlesztésére, ennek részeként szeretnének teljessé tenni a szabadidő-autó kínálatukat. A jelenlegi logikának megfelelően a Q1-től egészen a Q9-ig terjedne a fickós járművek sora, azonban a német gépezetbe egy apró porszem került. Úgy hívják, Sergio Marchionne…

Arról van szó, hogy pár évvel ezelőtt még az Alfa Romeo márka használta a Q2 (elsőkerékhajtású modell önzáró differenciálművel) és a Q4 (összkerékhajtású 159-es) neveket, amelyeket annak rendje és módja szerint le is védett. Az Audi számára nagyon is fontosak ezek az elnevezések, hiszen a jelenleg piacon slágernek számító kis- és közepes kategóriába tartozó autójukat jelölnék ezekkel, azonban a Fiat Chrysler Automobiles nem akarja átadni a névhasználati jogot. Egyébként az autóiparban nem példa nélküli az ilyesféle „névcsere”, a már nem használt védjegyet igénylő másik gyárnak jelképes összegért átadják azt, cserébe hasonló esetben ugyanezt várhatják el a konkurenciától. Azonban Sergio Marchionne már évekkel ezelőtt összeakasztotta a bajszát Ferdinand Piëch-hel, így valószínűleg az Alfa Romeo – amelyet épp a következő években fejlesztenek majd globális prémiummárkává – a maga részéről mindent megtesz majd annak érdekében, hogy borsot törjön az Audi orra alá. Jogilag biztos az olaszok pozíciója, úgyhogy egyedül az FCA vezetésének jóindulatán múlik a helyzet megoldása.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!