Rögzített, 35:65%-os nyomatékelosztással rendelkezik a Mercedes-Benz Sprinter 4×4 összkerékhajtása, amely gombnyomásra aktiválható – legfeljebb 10 km/órás sebességgel haladva. Alapfelszerelés a 4ETS elnevezésű elektronikus rendszer, amely az egyes kerekek célzott fékezésével segít az előrehaladásban, a hatás megfelel annak, mintha három zárható differenciálmű lenne a fedélzeten, azonban a tempó növelésével csökken a fékezések erőssége. A kipörgésgátló kikapcsolható, automatikusan visszakapcsoló 40 km/órás tempó felett. Feláras a terepfokozat, ebben az esetben jár csak lejtmeneti fékvezérlés a Sprinter 4×4-hez. Könnyen felismerhető ez a modell, elöl 155, hátul 135 mm-rel növelik a hasmagasságot, ami jobb terepszögeket (elöl 16° helyett 26°, hátul 17° helyett 25°, a rámpaszög 14°helyett 23°) eredményez. Az összkerékhajtás 140 kg-mal növeli a saját tömeget, azaz ennyivel kisebb a terhelhetőség változatlan össztömeg mellett.