A Bosch bemutatta az összkerékhajtású, konnektorról tölthető hibrid DB9-est, amelynél úgy építették be az új technikát az autóba, hogy megtartották annak legfontosabb jellemzőit.

A hosszú motortérben továbbra is ott a 6,0 literes V12-es szívómotor, de még így is elfért két darab, 115 lóerő teljesítményű elektromotor, amelyek egy-egy első kereket hajtanak. Ezen kívül a generátort is lecserélték egy 34 lóerő teljesítményű elektromotorra, ami így önindítóként is funkcionál, és a különböző fedélzeti rendszerek – kormányszervo, klíma – számára termel energiát. A 8,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorba lassításkor termeli vissza az energiát az autó, konnektorról feltöltve mintegy 26 km megtételére elegendő energiát lehet itt tárolni.

Egyelőre épp csak elkészültek az Aston Martin DB9 Plug-In Hybrid prototípus összeszerelésével a Bosch mérnökei, még nem végezték el a teszteket, de elvárásaik szerint a 740 lóerő rendszerteljesítményű sportkocsi 3,7 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás tempóra. A tökéletesen működő prototípust az ősszel adják majd át az Aston Martinnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!