Hamarosan elindul a PSA konszern első dízel-elektromos HYbrid4 hajtáslánccal szerelt autójának forgalmazása, a 3008-ast pár hét hónap követi majd a Peugeot 508 RXH. Ennél már a megjelenésbe is belepiszkáltak.

Megemelték a kombi karosszéria hasmagasságát, újak az első fényszórók, fényezetlen fekete műanyag védőburkolat próbálja meg igazi terepjárónak tettetni az 508 SW megjelenését. Ismerős? A hűtőrács betétjétől eltekintve nyugodtan beszélhetnénk az Audi A6 (A4) Allroad-ról is. Kétségbeesésükben a Peugeot formatervezői a lökhárítóba oldalanként három-három függőleges nappali menetfényt szerelték, majd mindezt a márkajelzésben szereplő oroszlán karmainak nyomának titulálják.

Macskakaparás, pardon, oroszlánkörmök nyoma az első lökhárítón Macskakaparás, pardon, oroszlánkörmök nyoma az első lökhárítón

Ennél azonban sokkal érdekesebb a technika. Elöl a jól ismert, kétliteres, 163 lóerő teljesítményű HDi dolgozik, amelyet jelen esetben egy, a hátsó tengelyre épített elektromotor segít. A két erőforrás együtt is képes dolgozni, ilyenkor legfeljebb 200 lóerő és 450 Nm áll a vezető rendelkezésére, de olyan üzemállapot is lehetséges, hogy csak az egyik motor hajt, van teljesen elektromos üzemmód is.

Innen nézve könnyen keverhető a német terep-kombikkal a Peugeot 508 RXH Innen nézve könnyen keverhető a német terep-kombikkal a Peugeot 508 RXH

Utóbbinak köszönhetően az autó remekel a szabványos mérési cikluson, 4,2 l/100 km-es átlagos ér el, ami 109 g/km-es CO2-kibocsájtásnak felel meg. Egyelőre nem tudjuk, forgalmazzák-e majd másféle (dízelmotor elsőkerékhajtással) motorral az 508 RXH-t, legkésőbb a Frankfurti Autószalonon tartott premiert követően tisztázódik a kérdés. A forgalmazása 2012 tavaszán indul.