A Kia szerint azok veszik majd a 7 személyes utastérrel rendelkező villanyautóját, az EV9-es szabadidő-autót, akiknek tényleg szüksége van ennyi ülőhelyre, ezért sokat használják majd a légkondicionálót. A hatótávolság maximalizálása érdekében a márka eddigi legfejlettebb rendszerét szerelik az autóba, ami hőszivattyúval, a hajtómotor(ok) és teljesítményelektronika hulladékhőjével oldja meg a fűtést.

Nem egyszerűen zónákra osztották az utasteret, hanem külön légkondicionáló dolgozik az első sor és a 2 hátsó sor számára, ha csak ketten vannak a fedélzeten, hatékonyabb így a működés. A hátsó légkondicionálót a tetőn elhelyezett, egyszerűen kezelhető panelről is lehet vezérelni, az érintőképernyő menüjén is leegyszerűsítették a szellőzés kezelését. Az első 2 sorba fűthető-szellőztethető üléseket szerelnek, a fűtőszálak elhelyezését módosították a még jobb hőérzet érdekében. Nem minden piacon lesz elérhető a Kia EV9-es azon funkciója, hogy a légkondicionáló használatát követően az autó leállítását követően a rendszer leszárítja a hőcserélő felületét, ezzel megnehezíti a baktériumok és gombák megtelepedését ott.