Noha kifejezetten a kínai piac számára készül a Volkswagen új, négyajtós kompakt kupéja, németek mégis az angol “Let a man do” (~hagyd, hogy az ember tegyen) kifejezésből hozták össze a típus Lamando nevét. Sajnos a megjelenés már nem ilyen kalandos.

Az MQB építőkészletére alapozva hozták össze az egyébként sablonos VW-elemekből összeállított karosszériát, egyedül csak az arányok változtak egy keveset azzal, hogy laposabb a karosszéria, egyébként könnyen össze lehet keverni bármelyik aktuális lépcsőshátú Volkswagennel az autót. Pláne Kínában, ahol egyszerre több Jetta és Passat generáció kapható párhuzamosan, hiszen a vásárlók egyszerűen nem tudnak betelni az ilye autókkal.

Az adja a Lamando létjogosultságát, hogy az aktuálisan CC nevet viselő négyajtós kupét mindig is importálták Kínába, és ennek megfelelően a büntetővámok miatt nagyon ritka látvány, ellenben az új, kisebb méretű kocsit már a Shanghai-Volkswagen fogja készíteni, ennek megfelelően már átlagemberek számára is megfizethető lesz.

Egyetlen vetélytársa a piacon a Kecskeméten gyártott Mercedes CLA, amely csak 250 4Matic-ként választható a büntetővámok miatt 378 ezer jüanos (14,7 millió Ft) áron, ehhez képest az 1,4 literes TSI-vel szerelt alap VW Lamando már 180 ezer jüantól (7 millió Ft) megvásárolható, aki pedig többre vágyik, az a 2,0 literes TSI-vel is kérheti majd az autót némi felár ellenében. Persze egy átlag kínai autóhoz képest ez is drága, de a több mint egymilliárdos piacon ennek ellenére szép darabszámokat fognak majd eladni így is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!