Az első Routemaster-generációt 1954 és 1968 között gyártották, és az utolsó példány 2005 decemberéig szolgált London utcáin. Ezt követően hét évvel, 2012-ben kezdte meg a szolgálatot a második generációs Routemaster, amelyet szintén London városának igényeire fejlesztettek, és az új polgármester, Sadiq Khan most bejelentette, hogy a már megkötött 1000 darabos megrendelést teljesítését követően nem vásárolnak újabb példányokat az északír Wrightbus által gyártott járműből.

Egyfelől nagyon drága a speciális jármű, az alumínium karosszériás, dízel-elektromos hibrid hajtással rendelkező Routemasterek darabja 350 000 fontba kerül, ennél sokkal – több mint 20 százalékról van szó – olcsóbb a hasonló műszaki tartalommal rendelkező, hasonló utaskapacitással rendelkező csuklósbusz. Másfelől az elmúlt években az akkumulátortechnológia fejlődése miatt máris meghaladott lett a dízel-elektromos hibrid hajtás, hiszen rendszerszinten már ésszerűbb választás az akkumulátoros-elektromos autóbusz, ami még alacsonyabb helyi károsanyag-kibocsájtást eredményez. Ráadásként a következő négy évben befagyasztották a tömegközlekedési díjakat Londonban, ehhez kapcsolódóan 300 kalauzt elbocsájtanak, azaz ennyivel kevesebb, hátsó ajtó nélküli busz közlekedik majd az utakon.

routemaster2

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!