A Toyota Urban Utility elnevezésű teherautót kifejezetten városi áruszállításra szánják a mérnökök, de az első pillantásra látszik, hogy elég pazarlóan bánik a térrel. Nincs bulldogfülke vagy különösen okos térkihasználás, helyette egy hagyományos felépítésű és megjelenésű dobozos személyautót látunk.

Az Egyesült Államokban azonban még így is kicsinek számít a Toyota U2, amelyet azután építettek meg, hogy hasonló járműveket használó ügyfeleket megkérdeztek arról, mire van szükségük, mi az, ami hiányzik a ma elérhető típusokból. Ennek megfelelően került lehajtható hátsó ajtó a kocsi végébe, ami elméletileg ugyan megnehezíti a raktérhez való hozzáférést, de ez megkönnyíti a berakodást. Egyszerűen ráteszi az ember a rakományt, majd betolja azt.

Arra is odafigyeltek, hogy könnyen és gyorsan akár egészen eltérő igényekhez lehessen alakítani a belső teret, van két üléssor, a hátsó pad és az anyósülés a padlóba hajtható, a padlón található strapabíró sín itt a lehajtott támlák hátulján is folytatódik. Nincs fedélzeti szórakoztató rendszer, helyette van táblagép-tartó – manapság úgyis ilyeneket használnak a fuvarozók, felesleges lenne külön rádióra költeni. Szűkszavúan intézi el a műszaki tartalmat a Toyota, szerintük városi körülmények között is strapabíró a konstrukció, és ezzel vége is a részletezésnek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!