Amikor legutóbb Esztergomban jártunk hivatalos látogatáson, február elején a 4 milliomodik autó elkészültét nézhettük meg – ami történetesen egy Vitara volt. Akkor még nyoma sem volt annak, hogy ilyen gyorsan lesz egy típusmódosítás, de úgy látszik, még jó pár évig számol a szabadidő-autóval a Suzuki.

Szinte hihetetlen, hogy szűk egy évtizede, a 2014-es Párizsi Autószalonon volt a leleplezés, mind a mai napig frissnek hat a külső, még úgy is, hogy a típus 30. évfordulójára, azaz 2018-ra időzített modellfrissítéskor alig nyúltak hozzá. Most se sok minden változik, épp csak az első lökhárítót alakították át. Érdekes módon az új megjelenés egy kicsit az eredeti arcot hozza vissza, hiszen az alsó légbeömlő lett hangsúlyos, széles fekete peremet kapott és felhúzták egészen magasra, eltűnt a ciráda a két oldalról, a LED-es menetfények környékéről. Az első sajtófotókon látványos, esztergált felületű felniket látunk, a színválaszték 2 taggal bővült, a Titan Dark Grey Pearl Metallic mellett a csak fekete tetővel kérhető Sphere Blue Pearl az újdonság.

Alapvetően nem változott a műszerfal, azonban középen 7 helyett már 9 colos képátlójú képernyőt találunk, mert némi helyet szabadított fel az, hogy megszabadultak a nehezen használható csúszkáktól. Az Android Auto és Apple Carplay csatlakozásra USB-n és wifin keresztül is van lehetőség, a Suzuki Connect szolgáltatással lehet intézni a távoli hozzáférést.

Bővült a Suzuki Vitarához kínált vezetőtámogató rendszerek sora és tudása. A Dual Sensor Brake Support II vészféksegéd esetén kibővítették a szenzorok által figyelt területet, ami az akadályok gyorsabb észlelését eredményezi. A fáradtságfigyelő a különféle érzékelők jele alapján javasol pihenést, ha a vezető figyelmének lankadását érzékeli. A vezető beállíthatja, hogy a táblafelismerő jele alapján dolgozzon a sebességkorlátozó, alapesetben a két rendszer egymástól függetlenül működik, tehát jelzi a legutóbb érzékelt táblát a műszerfalon, a vezető pedig saját maga beállíthatja a maximális tempót. A sávtartó segéd a távolságtartó tempomattal közösen dolgozik, ha utóbbit aktiválja a vezető, a kamerakép alapján a sávon belül tartja az autót az elektronika, ha nem egyértelműek a felfestések, akkor az előttünk lévő autót (már ha van ilyen…) követi.

Nincs változás a motorkínálatban, az 1,4-es, 48 voltos lágyhibrid hajtást használó turbómotort csak 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval adják, akinek automatikus váltó kell, annak az 1,5-ös szívómotort és 6 fokozatú robotizált váltót használó öntöltő hibrid hajtás áll a rendelkezésére. Az AllGrip összkerékhajtás mindkét esetben egyszerű feláras extra. Hollandiában a nyár elején lesznek a márkakereskedésekben a felfrissített Suzuki Vitarák, hazánkban ennél hamarabb megjelenhetnek a frissített példányok a szalonokban. A vételárakról és a felszereltségek tartalmáról később lesznek információk.