Sok európai ügyfél azt hiheti, hogy a japánok lemaradtak a turbómotorok terén, igazából csak arról van szó, hogy az ottani mérnököknek sok fenntartása van a technológiával kapcsolatban. Most például Saga Koei, a Toyota motor- és erőátvitel fejlesztési vezetője beszélt arról, hogy gőzerővel dolgoznak a nagy lökettérfogatú szívómotorokon, mivel az Atkinson-ciklus használatával azok úgy lesznek olyan takarékosak, mint a feltöltött motorok, hogy közben nem lesz bonyolultabb az erőforrás. A kisebb nyomatékot pedig nagyobb lökettérfogattal lehet kompenzálni.

Persze a Toyotának is lesz hamarosan turbómotorja, a Lexus márkán belül a GS illetve az új NX szabadidő-autó kapja meg először a 2,0 literes, soros négyhengeres turbómotort, de ezt csak múló divatnak tartják. A vásárlók azért kaptak rá a feltöltött motorokra, mert egyre nehezebbek lettek az autók, azonban a könnyű építés terjedésével feleslegessé válthat a feltöltés, de addig is ki kell szolgálni a vásárlókat. Közép távon a hibrid hajtás a megoldás, a tisztán elektromos autó per pillanat még nem gazdaságos. Ha például nem lenne törvény Kaliforniában arról, hogy az autógyártónak bizonyos számú elektromos autót kell értékesítenie, nem készítették el volna a Tesla segítségével a RAV4 EV típust, mert gazdaságilag nincs értelme.

Ogiso Satoshi, a Toyota alternatív hajtási technológiák vezetője szerint a tüzelőanyagcella lehet a megoldás az elektromos autók problémáira, amikor a Toyota 2007-ben a Highlander alapján elkészített egy 100 autós tesztflottát, közel 1 millió dolláros költsége volt egy-egy tüzelőanyag-cellának. A 2015-től sorozatgyártásban készülő autónál, amelyből évi 5-10 000 példány értékesítésére készülnek fel, a tüzelőanyag-cella költsége mindössze 5 százaléka lesz a 2007-esnek. Persze az FCV-t veszteséggel fogják adni, ahogy kezdetben a Priust is, de úgy számolnak, a hibridhez hasonlóan a tüzelőanyag-cella technológia is nyereséges lesz majd pár éven belül. A dolgok jelenlegi állása szerint a tüzelőanyagcellás elektromos autó 2020 körül már olcsóbb lehet, mint egy akkumulátoros-elektromos kocsi – gyorsabb áresés lesz majd ezen a téren, mint az akkumulátoroknál.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!