Már a fejlesztés korai szakaszában eldöntötték, hogy a Renault Kangoo új generációja aszimmetrikus karosszériát kap, a jobb oldali B oszlop a tolóajtóval együtt mozog, ez a megoldás a járda felőli oldalon 1446 mm-es oldalsó nyílást tesz lehetővé, de meg is drágítja az előállítást – még úgy is, hogy felár ellenében választható az Open Sesame by Renault névre keresztelt megoldás. Az árérzékeny flottavásárlókra gondolva döntöttek úgy a franciák, hogy a nevére veszi az eddig Dacia Dokker néven kínált modellt, amely mostantól kezdve Express néven gyarapítja az anyamárka választékát.

Kapott egy alapos modellfrissítést a 2012 óta kínált jármű, az Express orrát a Renault aktuális arculatához igazították, a műszerfalon több tárolót alakítottak ki, 3 USB- és 3 darab szivargyújtó-csatlakozó van a kütyütöltés megkönnyítéséhez, felár ellenében indukciós telefontöltő is kérhető. Nem változott a raktér, amelynek a hossza a válaszfalig 1,91 méter, az anyósülés kiszerelésével és a válaszfal kinyitásával ez 2,36 méterre növelhető, ilyenkor az alaphelyzetben 3,3 köbméteres raktér 3,7 köbméteresre bővül. A terhelhetőség benzinmotorral 780 kg, dízelmotorral 650 kg.

Az EU piacokon a benzinmotor az 1,3-as turbó 102 LE/200 Nm-rel, az 1,5-ös Blue dCi 75 LE/220 Nm vagy 95 LE/240 Nm teljesítménnyel választható, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású. A benzines átlagfogyasztása 6,8-7,1 l/100 km, a dízeleké 5,1-5,4 l/100 km. A gyengébb dízelből létezik Ecoleader kivitel elektronikusan 100 km/órában korlátozott csúcssebességgel, ennél 4,7-4,9 l/100 km a szabványos átlag, ami jelentős adómegtakarítást jelent bizonyos piacokon. Az EU-n kívül elérhető lesz az 1,6-os 110 lóerős szívómotor és az 1,5 dCi (AdBlue befecskendezés nélkül) 95 lóerővel. A Renault Express a marokkói Tangierben készül, ahol az autó kedvéért jelentős beruházást hajtottak végre, a karosszériaüzemben 32 robotot helyeztek üzembe és újjáépítették a fényezőüzemet is.

A Renault Kangoo új generációja továbbra is a francia Maubeuge városában készül, az itt lévő üzemben nagy sebességű karosszériaprést és 630 új robotot helyeztek üzembe, kialakították az automatikus logisztikai rendszert, és a szomszédban folyamatban van egy akkumulátor-gyár építése, ami a 2021-től választható Kangoo E-Tech Electric számára készíti a telepeket. A zöld rendszámos kivitel 102 LE/245 Nm teljesítményű hajtómotort kap (Eco módban 75 LE-re korlátozza a teljesítményt az elektronika), a 44 kWh kapacitású akkuval a szabványos hatótávolság 265 km is lehet.

A típus számára új piacokat nyit meg az Open Sesame by Renault nevű extra, ami azt takarja, hogy a jobb oldalon a B oszlop a tolóajtóval együtt mozog, így 1446 mm széles oldalsó nyílás tárul fel – a padlóba lehet hajtani az anyósülést, és kinyitható a válaszfal. Mivel ez a járda felől történik, ebben az esetben akkor is hozzá lehet férni a raktérhez, ha a szűk parkolóhely nem teszi lehetővé a hátsó ajtó nyitását. De csak a normál karosszériahossznál, a nyújtottnál marad a 864 mm-es széles nyílást szabaddá tevő egyszerű tolóajtó. Karosszériától függően a raktér 3,3 vagy 4,2 köbméteres, az anyósülés lehajtása és a válaszfal nyitása után 3,9 vagy 4,9 köbméteres. Új elem a vezetőfülke feletti, a raktér felől nyitott polc, ami például létrák védett helyen szállítását teszi lehetővé az Easy Inside Rack segítségével – a normál karosszériánál 2, a nyújtottnál 2,5 méteres hosszban.

Számos tárolóhelyet alakítottak ki az utastérben, az első ajtók 90°-os szögben tárulnak fel, nagyobbak lettek a külső tükrök és 35%-kal nagyobb területet lát be a segítségükkel a sofőr. Az ülések párnázását és kárpitozását a fokozott igénybevételre készítették fel – például gyakran ki- és beszálló futárok –, háromszemélyes első üléssor is választható. Több szigetelőanyaggal és 11%-kal vastagabb üvegekkel javítják a zajszigetelést.

A Renault Kangoo benzinmotorja az 1,3-as turbó (100 LE/200 Nm vagy 130 LE/240 Nm), a dízel az 1,5-ös Blue dCi (75 LE/230 Nm, 95 LE/260 Nm vagy 115 LE/270 Nm), alapáron 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, az erősebb teljesítményszinteken választható a 7 fokozatú EDC váltó. A 130 lóerős benzines és a 95 lóerős dízel kérhető Ecoleader kivitelben 110 km/órában korlátozott csúcssebességgel és alacsonyabb szabványos átlaggal. Amíg az Express már áprilisban a Renault kereskedésekben lesz, a Kangoo Van-ra júniusig kell várni.