A Volkswagen és a Volvo után a Renault-Nissan konszern is elkészítette a saját moduláris építőkészletét. A francia-japán megoldás egy kicsit eltérő a másik kettőtől, hiszen több nagy modulból áll össze, amelyek mind szabadon változtathatóak: motortér, műszerfal, első váz, hátsó váz, elektromos rendszer.

A Common Module Family névre keresztelt rendszertől jelentős költségmegtakarítást várnak, arról nem is beszélve, hogy a világszerte elhelyezkedő gyárak átállítása után mindenfelé helyi gyártásból tudják majd kielégíteni az igényeket. Már 2013 végén bemutatkoznak az első autók ezen az alapon, mégpedig a Nissan új szabadidő-autói, úgymint Qashqai és X-Trail Európában, Rogue Észak-Amerikában.  Renault márkánál 2014 végén debütál majd a CMF, mégpedig az Espace, a Laguna és a Scénic alatt. 2020-ra már 14 típus használja majd a technikát, amely ekkora már 30-40 százalékkal csökkenti majd egy-egy autó előállítási költségét a nagyobb darabszámok miatt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!