A tökéletes, teljes karosszériát borító álca alatt a második generációs Dacia Logan rejtőzik, amellyel kapcsolatban a Renault nem szeretné, ha bármilyen dolog kiszivárogna idő előtt. Mármint azon kívül, amit a Lodgyval kapcsolatban már megtudhattunk a Daciák új generációjáról.

A román márka megújulása 2004-ben kezdődött a Logan piacra dobásával, amelyből azóta 2 163 612 darabot értékesítettek – ebben a számban nincs benne az indiai Mahindra Verito, és az iráni Tondar 90.

A hatásos álcázás miatt még azt se tudjuk megmondani, hogy marad-e a lépcsős hátú kialakítás, vagy inkább a Nyugat-Európában is népszerű ferdehátú karosszériára váltanak. A Lodgy és a Dokker érkezésével nem lesz többé MCV (egészen pontosan Lada Largusként folytatja pályafutását Oroszországban), se haszonjármű változatok.

Műszakilag a legnagyobb változás a biztonsági felszereltségek fejlődése, az ESP elérhető lesz az összes változatban, az alapváltozatokban várhatóan csak felár ellenében, és a légzsákok száma is szaporodik majd. Változik még a motorkínálat, hiszen az 1,2 literes szívómotor mellett ugyanennek a blokknak a turbós változata lesz elérhető, no meg az 1,5 literes dCi. Valószínűleg már a Párizsi Autószalonon megismerhetjük az új Logan tanulmányát, a szériaváltozat bemutatkozása a Genfi Autószalonon várható.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!