Már a Mercedes G-osztály se a régi. Az eredetileg katonai célra kifejlesztett autó mai formáját a kilencvenes évek elején, a Porsche segítségével nyerte el, azóta is folyamatosan egyre puhányabb, hivatalos megfogalmazás szerint modernebb lesz az autó. Ez most visszaütött Ausztráliában, ahol a forgalmazó egy közel kétezer kilométeres, két hetes terep-túrára invitált néhány embert.

Hét autóval vágtak neki a Canning Stock Route elnevezésű, igen kemény útnak, és az első néhány nap minden jól ment. Aztán a hetedik napon, egy 70 kilométer hosszúságú szakaszon hat autó hátsó lengéscsillapítója eltörött, az egyedüli épségben maradt autó az egyedüli G Professional, azaz megerősített felfüggesztéssel rendelkező gép maradt. Az autók ugyan még bevonszolták magukat a napi célba, de továbbhaladásra nem is lehetett gondolni – a Mercedes megpróbálta menteni a menthetőt, és charter-repülővel szállította a helyszínre az új lengéscsillapítókat, amelyek beszerelése várhatóan egész napos munka lesz. A késlekedés mellett a hátralévő 800 kilométert kisebb átlagsebességgel teszik meg az autók, úgyhogy előreláthatólag két nappal tovább tart majd a kaland.

A PR-túra szervezői szernit számítottak az ilyen nehézségekre - akkor miért kellett 5000 ausztrál dollárért repülőt bérelni az alkatrészek helyszínre szállítására, és miért kellett csökkenteni a tempót? A PR-túra szervezői szernit számítottak az ilyen nehézségekre – akkor miért kellett 5000 ausztrál dollárért repülőt bérelni az alkatrészek helyszínre szállítására, és miért kellett csökkenteni a tempót?