Nem keverendő a nálunk forgalmazott Renault Captur-rel a Kaptur, előbbi a CMF-B padlólemezre felépített elsőkerékhajtású modell, míg utóbbi az eggyel nagyobb (a Dusternél is használt) B0 padlólemezre felépített kompakt modell – épp csak az első generációs Captur sikerén felbuzdulva annak a megjelenését hasznosították újra a franciák. A most bemutatkozott 2020-as modell már a B0+ padlólemezt használja, ami 55%-ban teljesen új fejlesztés, ezenkívül van új motor is a kínálatban, az 1,6-os (114 LE) elsőkerékhajtású alapszint és az összkerékhajtással adott 2,0 literes (143 LE) szívómotor mellé érkezik az 1,3 literes turbómotor 150 LE/250 Nm teljesítménnyel, fokozatmentes automatikus váltóval és elsőkerékhajtással.

Miközben a technikát tulajdonképpen lecserélték, a megjelenés csak kis mértékben változott, krómmal telítették a hűtőrácsot, lecserélték a felniket. Az utastérben a kormány kapott csillogó betéteket, a középkonzolon lévő érintőképernyő pedig 7 colosról 8 colosra növekedett, a fejegység pedig már távoli hozzáférést is nyújt az ügyfeleknek, például az Oroszországban kedvelt (előmelegítés télen) távoli motorindítást is lehetővé teszi.