Még 2021 januárjában mutatta be a Jeep az aktuális Grand Cherokee modelljét, a 3 üléssoros L karosszériával, 2021 szeptemberében a normál változat bemutatóján azt is elárulták, hogy 2022 második felében érkezik a modell Európába. Aztán egyik válságból a másikba került az autóipar, és így csak most következett be az európai partra szállás. Csak a 4xe jelzésű, 2,0 literes turbómotort használó plug-in hibrid hajtással árulják az új modellt, a rendszerteljesítmény 380 LE, a rendszernyomaték 637 Nm, az elektromos hatótávolság 48 km a szabvány szerint. Alapesetben a Quadra-Trac II összkerékhajtást adják, a Trailhawk modellnél a Quadra-Drive II jár, amelynél elektronikus differenciálzár is van hátul. A légrugózást elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással egészítették ki, a maximális hasmagasság 27,5 cm lehet, ilyenkor a gázlómélység 61 cm.

Az utastérben a legmodernebb Uconnect 5-ös rendszert találjuk, a kormány mögött egy 10,25 colos képátlójú monitor tájékoztatja a sofőrt, a központi érintőképernyő 10,1 colos képátlójú, opciós a 10,25 colos képátlójú monitor az anyósülés előtt, és a 10,25 colos képernyőt használó fel-a-fejjel kijelző. Az összesen 110 darab vezetősegéd között olyanokat találunk, mint a digitális belső tükör – kameraképre lehet váltani, ha valami akadályozná az utas/csomagtérben a hátralátást –, az éjjellátó vagy a körkamera, amelynél az első-hátsó optikát külön mosóval is ellátták. A Jeep Grand Cherokee vásárlói 4 felszereltség közül választhatnak Európában (Limited, Overland, Trailhawk és Summit Reserve), a Mopar kiegészítők listája kezdetben 90 tételt jelent.