A márka legnagyobb szabadidő-autójaként a Mercedes-Benz GLS eddig is mindent megkapott, így jobb híján a hűtőrács méretének tovább növelésével töltötték az időt a formatervezők – alapesetben 4 darab vízszintes, az AMG-modelleknél 15 darab függőleges pálca tölti meg a korábbinál nagyobb felületet. Új még a hátsó lámpa, a felnik és egy új szürke árnyalatot is kikevertek. Természetesen a legfrissebb és legnagyobb tudású MBUX digitális segéd van a fedélzeten, amelynek tudása a GLC-ből megismert újdonságokkal bővült, tehát a terepjárás megkönnyítésére van „átlátszó motorháztető” funkció, új az utánfutóval manőverezést megkönnyítő vezetőtámogató rendszer. Az Off-Road Engineering csomagnál a légrugózással extra 30 mm-t lehet nyerni, és van alsó védőburkolat is a padló alatt.

Európában 450, 580, 350d és 450d jelzésű motorokkal (381 LE/500 Nm, 517 LE/730 Nm, 269 LE/650 Nm és 367 LE/750 Nm) lehet választani a Mercedes-Benz GLS-osztályt, alapfelszerelés a 48 voltos lágyhibrid rásegítés, ami szükség esetén 20 LE/200 Nm-rel (az 580-asnál 22 LE/250 Nm-rel) segít és a motorújraindítást is finomabbá teszi.

A Mercedes-AMG GLS-osztálynál bővítették az alapfelszerelések sorát, így nem kell külön kérni az AMG Performance kipufogót, az azzal versenyre kelő Burmester hifit. A légrugózás áthangolásával csökkentették a karosszéria dülöngélését kanyarokban, a menetstabilizálót, a hátsó vezérelt zárású differenciálmű működését és az összkerékhajtás-vezérlést is finomították. A 63-as jelzésű hajtás a 4,0 literes V8-as biturbót jelenti 612 LE/850 Nm teljesítménnyel, a 48 voltos lágyhibrid rendszer 22 LE/250 Nm-rel segít, így a hegyomlásnyi méretű szabadidő-autó 4,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra.

A Mercedes-Maybach változat orrán még több króm csillog, hiszen a hűtőrács mellett a lökhárító alsó részét is ilyen betétek takarják, a 23 col átmérőjű kovácsolt alufelnik is polírozott finissel jönnek. A nagyvonalúan párnázott ülések látványosabb díszvarrást kapnak, az MBUX Multi-Seat hátsó szórakoztató-rendszer 3 érintőképernyőt kap, ennél a 2 hátsó USB-csatlakozó 100 W-os töltőteljesítményt nyújt, de vannak porvédett tárolók is. A 4,0 literes V8-as biturbó jelen esetben 557 LE/730 Nm teljesítményű, a 48 voltos lágyhibrid rásegítés 22 LE/250 Nm teljesítményű indítógenerátort jelent, és noha a Maybach-modell alapvetően a luxusról szól, az ugyanolyan fürgén (4,2 s) éri el a 100 km/órás tempót, mint az AMG-modell.