Már idén nyáron elérhető lesz a Mazda2 japán változatában a Skyactiv benzinmotor legkisebb, 1,3 liter lökettérfogatú változata. A teljesítmény annyi, mint most, azaz 84 lóerő, a nyomaték 112 Nm. A fogyasztás azonban szenzációs: 3,3 l/100 km.

Speciálisan kialakított dugattyúk, és több furaton át közvetlenül az égéstérbe fecskendezett üzemanyag, változó szelepvezérlés tökéletesíti az égésfolyamatot az 1298 köbcentis négyhengeres esetén. Az i-stop motorleállító és fokozatmentes automatikus váltó is segíti a spórolást. A 14,0:1-hez sűrítésű benzinmotor a Miller ciklus alapján működik, A szívómotor így a szabványos mérési ciklus szerint 3,3 l/100 km-es fogyasztást ér el. Tudom, ismétlem magam, de már akkor is hatalmas az előrelépés, ha a gyakorlatban mondjuk 4,5 liter lesz az átlag. Nem tudni, hogy eljut-e Európába az új motor, vagy netán megvárják vele az új Mazda2 generáció érkezését.

Szenzációsan alacsony fogyasztás laboratóriumban - a nyáron Skyactiv motort kap a Mazda2 Japánban Szenzációsan alacsony fogyasztás laboratóriumban – a nyáron Skyactiv motort kap a Mazda2 Japánban