2005-ben dobta piacra az Audi a Q7-es szabadidő-autót, amelyet 2015-ben követett a 2. generációs modell, aminek több ideje lesz a piacon, hiszen most, 9 évvel a bemutatását követően megkapta második modellfrissítését is, amivel még jó pár évig életképes marad a konstrukció. Magasabbra kerültek a fényszórók, látványosabb lett a továbbra is óriási Singleframe hűtőrács – Black és Black Plus csomag is elérhető a krómtól idegenkedőknek –, letisztultabb lett a lökhárító megjelenése. Jól láthatóak a kipufogó-végződések hátul, az S Line megjelenés még közelebb került az SQ7-eshez.

Alapesetben LED-es a fényszóró, opciós a LED-mátrix fényszóró, és van nagy felbontású LED-mátrix fényszóró is különösen nagy hatótávolságú távfénnyel – 70 km/órás tempó felett aktiválódik, ha a kamera nem érzékel szembejövőt –, az opciós OLED technológiás hátsó lámpában a négy gyűrű márkajelzés látható. Menüből lehet beállítani az üdvözlő/búcsúzófényt a legdrágább külső lámpáknál. 3 új karosszériaszín áll a vásárlók rendelkezésére, a beltérben immár 9-féle díszbetét közül lehet (felszereltségtől függően) választani, 5 új felnit készítettek a tervezők 20-22 col közötti pántátmérővel. Fejlődött a fejegység tudása is, amely már külső alkalmazások (Spotify…) futtatására is képes, távoli frissítéssel lehet naprakészen tartani a rendszert.

Alapáron kapja a légrugózást az Audi Q7-es, be lehet fizetni adaptív és adaptív sport légrugózásra, 90 mm-es tartományon belül változhat a hasmagasság – menet közben 30 mm-t süllyed a karosszéria a légellenállás mérséklése érdekében, terepezéshez gombnyomásra 60 mm-t lehet emelni rajta. Felár az összkerék-kormányzás, amelynél legfeljebb 5 fok a hátsó kerekek elfordulása. A 3,0 literes V6-os TDI 231 LE/500 Nm vagy 286 LE/600 Nm teljesítménnyel választható, a 3,0 literes V6-os biturbó 340 LE/500 Nm teljesítményű. Az összes V6-oshoz 48 voltos lágyhibrid rendszert adnak, ami mintegy 0,5 literrel csökkenti a szabványos fogyasztást, és lehetőség van vitorlázásra, azaz lekapcsolt való motorral való szabad gurulásra 55-160 km/óra sebességtartományban. Az SQ7-esbe a 4,0 literes V8-as biturbó kerül 507 LE/770 Nm teljesítménnyel, ennél mindössze 4,1 másodpercig tart a 0-100 km/óra sprint; itt hengerlekapcsolás segít az üzemanyag-megtakarításban.