Finnországban már 2011-ben felmerült az akkumulátoros-elektromos hószánok ötlete, a Lappföldi Egyetemen tanuló Matti Autioniemi is része volt a projektnek, és a 2017-ben megalapított Aurora Powertrains nevű startupjában folytatta a munkát, amiben az egyetem és a finn állam is segített neki – utóbbi közösségi villany-hószán szolgáltatással akarja csökkenteni a ritkán lakott vidékeken a környezetszennyezést.

Eredetileg meglévő, benzinmotoros hószánok átalakításán gondolkodtak, de aztán a nehézségek miatt gyorsan elvetették ezt (legfeljebb 9,5 kWh-s akkumulátornak volt hely, ami 40 km-re elég energiát tud tárolni), és saját konstrukció fejlesztésébe kezdtek. Ezzel párhuzamosan 15 darab átalakított elektromos hószánt helyeztek forgalomba, amelyekkel aztán az évek alatt 200 000 km-nyi tapasztalatot szereztek, amelyeket felhasználtak az eSled-hez.

Nagy teljesítményű fűtőberendezést készítettek az akkumulátornak, hogy -40°C-os hőmérsékleten is zavartalan legyen a működés és a töltés is. Az akkumulátor 7, 10 vagy 21 kWh kapacitású lehet – a megvásárlást követően is könnyen bővíthető a telep –, a hatótávolság 40-100 km között alakul. Az eSled hajtómotora 67 LE/140 Nm teljesítményű, a saját tömeg 198-270 kg, az első felfüggesztésnek 249 mm a rugóútja. az indulóár 15 000 euró.