Fotó: PixelKontakt és Lővei Gergely

Nagyon sikeres a kifejezetten az európai piac számára kifejlesztett, Lengyelországban gyártott Jeep Avenger, azokon a piacokon, ahol elsőként indult az értékesítés, már 10 000 példányt el is adtak, ez az oka annak, hogy hozzánk csak a nyáron érkezik meg jelentős mennyiségben az első akkumulátoros-elektromos Jeep. Ez az első lépés azon az úton, ami oda vezet, hogy 2030-ban már csak zéró helyi károsanyag-kibocsátású autókat forgalmaz a márka kontinensünkön.

A zsúfolt nagyvárosokra gondolva az első, hadi célokra készített Willys óta ez a második legkisebb Jeep modell, hossza 4,09 méter. A terepjárós stílusból származik, jelen esetben a parkolási sérülésekre gondolva kapott fényezetlen fekete védőszoknyát az autó – igaz, ezeket sérülés esetén cserélni kell, nem lehet javítani, mint a fényezett elemeket –, amelyeket a sarkoknál magasra húztak, az esetleges javítási költségek csökkentése miatt a lámpákat magasra helyezték. A fényszóró mindig LED-es, felszereltségtől függően projektoros, a hátsó lámpa alapesetben halogén, magasabb szinten lehet/lesz LED-es.

Első körben az akkumulátoros-elektromos hajtással lesz megvásárolható a Jeep Avenger (15 990 000 Ft-tól), amely a Stellantis legújabb hajtását kapja, tehát az akkumulátor bruttó 54, nettó 51 kWh kapacitású, a WLTP-szabvány szerint 404-389 km-es a hatótávolság, az első kerekeket 156 LE/260 Nm teljesítményű villanymotor hajtja. Összkerékhajtás – egyelőre – nincs, terepen a 20 centis hasmagasság mellett változó beavatkozású menetstabilizáló segítségére számíthat a sofőr.