Ahogy arról a legutóbbi éves jelentésben a kockázatokat felsoroló részben (angol nyelven, 29. oldal teteje) írnak, a Tesla típus bármilyen utólagos módosítása komoly kockázatot jelent. Sok ügyfél olyan vezetőülést építettet be, amely megnöveli az ülőlap magasságát – ennek használata esetén a légzsákok nem képesek az optimális védelmet nyújtani. Ez még érhető, de a Tesla szerint a gyáritól eltérő kerék vagy abroncs, illetve a gyáritól eltérő hangszóró beépítése is zavart okozhat az elektromos rendszer működésében.

A gyári kerék/abroncs kombináció megkövetelése már csak azért is furcsa, mert például az abroncsgyártók nem tartanak egy konkrét gumit évtizedekig a kínálatban, még ha a mintázat változatlan is marad, de a legújabb fejlesztéseknek megfelelően módosítják a gumikeveréket. Tehát pár év múlva már nem lesz elérhető a gyárinak megfelelő abroncs, akkor vajon az összes Teslát ki kell majd dobni mert veszélyes lesz a használatuk? Az se nagyon értelmezhető probléma, egy új hangszóró beépítése vajon miféle zavart tud okozni egy autó fedélzeti elektronikájában? Tápot és egy másik vezetéken vezérlőjelet kap ez az alkatrész, milyen gondot tud okozni, ha a gyáritól eltérő darabra cserélik le? Egy 40-50 milliós luxusautónál nem gagyi hangszórókat szokat beépíteni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!