Amíg a kétezres évek elején még az ültetett sportmodellek vitték a prímet, az évek során egyre magasabb lett az Impreza, amelynek 5 ajtós változatát piactól függően Crosstrek/XV néven külön szabadidő-autós körítésű modellé szervezték ki. Az emelkedés pedig most tovább folytatódik, hiszen a New Yorki Autószalonon leleplezték a Crosstrek Wilderness változatát, amely még tovább fokozza a terepképességeket.

Könnyű felismerni ezt a kalandos járművet, hiszen hatalmas méretű fényezetlen műanyagbetétek védik a karosszéria fényezett részeit, illetve ehhez passzoló a motorháztető mattfekete fólia-bevonata is. A hasmagasságot a nagyobb átmérőjű, terepmintás Yokohama Geolandar abroncsokkal és az új futómű-elemekkel (csavarrugók, lengéscsillapítók) 23,6 cm-re emelik, és természetesen a magasabb súlypont miatt módosítják a futóműhangolást is. A lökhárítók nem csak műanyag burkolatot kapnak, de az új kialakítással az első-hátsó terepszög is javul.

Az Egyesült Államokban gyártott Subaru Crosstrek Wilderness változatát a 2,5 literes 4 hengeres boxermotor (182 LE/239 Nm) hajtja fokozatmentes automatikus váltón keresztül, a végáttételt rövidebbre veszik a terepen araszolás tempójának csökkentésére, és váltóolaj-hűtőt is beépítenek. Terepfokozat nincs, de ha az érzékelők annak szükségét érzik (meredek emelkedő vagy lejtő, kerék-kipörgés), az elektronika automatikusan a legrövidebb fokozatba állítja a váltót, ami a rövidebb végáttétellel a felezővel összemérhető lassú haladást eredményez. Észak-Amerikában a Crosstrek sorozat csúcsmodelljeként, 31 995 dolláros áron kezdik forgalmazni a Wilderness változatot.