Fekete-réz színű tanulmányként hergelték egy ideig az embereket a Peugeot felelősei, végül egész normális megjelenéssel készítették el a Peugeot RCZ R-t, amely az eddigi legerősebb utcai autója a márkának.

Mindezt úgy érték el, hogy alaposan áttervezték az 1,6 literes turbómotort, amelynek immár 270 lóerő és 330 Nm a teljesítménye, amivel fajlagosan a legerősebb utcai turbómotorok között van. A Mahle Motorsport által készített kovácsolt alu dugattyúkat kapott, a hajtókarokat tartós, magas fordulaton való használatra készítették fel, új a leömlő, a turbófeltöltő, 9,2:1-re növelték a sűrítést. Természetesen teljesíti az Euro 6-os előírásokat, és a szabványos mérési ciklus alapján 6,2 l/100 km az átlaga, és egyáltalán nincs kihegyezve, a maximális nyomatékot az 1900-5500/perc közötti fordulaton tudja az EP6CDTR motorkódú négyhengeres.

A motor mellett a felfüggesztést is alaposan átalakították, hogy még sportosabb legyen a vezethetőség, ezen kívül nem elektronikus, hanem Torsen sperrdifi zabolázza meg a lovakat, illetve 380 mm átmérőjű féktárcsák. A 200 lóerős modellhez képest 17 kg-mal csökkentették a tömeget is,kisebb átmérőjű a kormánykerék és rövidebb utakon kapcsolható a váltó. A 100 km/órás tempót 5,9 másodperc alatt futja meg a Peugeot RCZ R, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!