Már gőzerővel dolgoznak az utódon - alacsonyabb lesz a fogyasztása, de az élmény nagyobb lesz Már gőzerővel dolgoznak az utódon – alacsonyabb lesz a fogyasztása, de az élmény nagyobb lesz

Gyártásának huszonegyedik évében, két modellváltást követően elkészült a kilencszáz ezredik Mazda MX-5 (Japánban roadster, az USA-ban Miata). A gyár köszöni a vásárlóknak, hogy az autót választották.

Valójában nekünk kell hálásnak lennünk azért, hogy a Mazda vezetőinek volt bátorságra piacra dobni az autót két évtizeddel ezelőtt, hiszen egy olyan kategóriában próbálkoztak egy teljesen új fejlesztésű autóval, ami jó egy évtizeddel korábban lényegében megszűnt létezni: a megfizethető roadstert azóta se tudta senki olyan tökéletesen interpretálni, mint a japánok.

Az MX-5 a legnagyobb darabszámban értékesített kétüléses sportkocsi Az MX-5 a legnagyobb darabszámban értékesített kétüléses sportkocsi

A jubileumi autó egyébként február negyedikén készült el, azaz 21 év és 10 hónap kellett ennek a mennyiségnek a legyártásához. Először az 531 890. példány legyártását követően került bele az autó a Guinness világrekordok könyvébe, mint a világ legnagyobb darabszámban értékesített kétüléses sportkocsija, a bejegyzést a 700 000. és 800 000. autónál felfrissítették. Jelenleg folyik a 900 000. példány hitelesítése.