Sanghajban mutatják be, Spanyolországban fogják gyártani az Audi legújabb modelljét, a Q3-as elnevezésű kompakt szabadidő-autót. A keresztmotoros, első- vagy összkerékhajtású jármű kezdetben csak kétliteres motorokkal lesz elérhető.

A benzines turbómotor 170 vagy 211 lóerő teljesítménnyel választható, a kétliteres TDI az első hónapokban csak 177 lóerővel érhető el. Ezekhez a motorváltozatokhoz alapfelszerelés a quattro összkerékhajtás, a gyengébb benzineshez alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, egyébként hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval szerelik a Q3-ast. A piaci bevezetést követően nem sokkal már 140 lóerővel is megvásárolható lesz a 2.0 TDI, ez alapáron hatos kézi váltót kap és elsőkerékhajtást – ennek a változatnak 5,2 l/100 km a szabványos fogyasztása.

Ha a kategórián belüli egyen-műszerfal stratégiát követjük, a következő A3-as belseje nagyon hasonló lesz ahhoz, amit a Q3-asban látunk Ha a kategórián belüli egyen-műszerfal stratégiát követjük, a következő A3-as belseje nagyon hasonló lesz ahhoz, amit a Q3-asban látunk

A Q3-as megjelenése egyébként megfelel azoknak a rajzoknak, amiket nemrég közölt az Audi, de most már pontos számokat is tudunk. A hossz 4,39 méter, a szélesség 1,83 méter, a magasság 1,6 méter. A csomagtér alaphelyzetben 460 literes, a hátsó ülés ledöntését követően 1365 liter várja a nagy tárgyakat. A Q3-as tömegét alumínium motorház- és csomagtér tetővel próbálta meg csökkenteni az Audi, és a biztonsági utascellánál is rengeteg nagy szilárdságú acélt használtak.

Audi szabadidő-autóhoz illően az egész hátfal felnyílik Audi szabadidő-autóhoz illően az egész hátfal felnyílik

Németországban júniusban már a kereskedésekben lesznek az első példányok az Audi új modelljéből, az ottani 29 900 eurós indulóár megfelel egy 170 lóerős dízellel szerelt, összkerékhajtású A3 Sportback-nek, ami Magyarországon 8,8 millió forintos áron szerepel az árlistában.

Frissítés: megvan a hivatalos videó az autóról.