A Lotus 7 kit car alapján készített Caterham Seven alacsony tömegével képes maga mögé utasítani a nála sokkal erősebb konkurenciát is, és most több prototípust is építenek, hogy teszteljék az ideális akkumulátoros-elektromos változatot. A fejlesztés legfőbb célja, hogy az egyedülálló vezetési élmény a jövőben is megmaradjon, egészen pontosan 20 perc padlógázas autózás után 15 perc töltéssel egy újabb 20 perces száguldásra legyen képes a Seven EV.

A nagyobb méretű Seven vázat vették alapul az akkumulátoros-elektromos átépítéshez, a kocsi orrába 51 kWh kapacitású akkumulátort szerelnek, de a hosszú élettartam érdekében (intenzív energiakivételt jelent a pályaautózás, intenzív energiabevitel a villámtöltés) ebből csak 40 kWh-t használnak ténylegesen, a többi biztonsági puffer. Hátra a Swindon Powertrain által kifejlesztett e-tengelyt szerelik, a hajtómotor csúcsteljesítménye 240 lóerő, a nyomaték 250 Nm – úgy hangolták a teljesítményleadást, hogy a szívómotorokhoz legyen hasonló. A konstrukció érdekessége, hogy tömegcsökkentés érdekében megspórolják a fedélzeti töltőt, tehát sima konnektorról vagy villámtöltéssel lehet feltölteni a telepet – 152 kW-os maximális töltőáram fogadására képes a telep.

Több prototípust is építenek, amelyek között apró műszaki eltérések lesznek, majd hosszú időn keresztül tesztelik azokat, hogy végül kiválasszák az optimális megoldást. Közös vonás, hogy a saját tömeg 700 kg alatt marad, kb. egy utasnyi tömeggel több ez a benzines modelleknél, a 0-96 km/óra gyorsulás 4 másodperc körül alakul, végsebességnek 210 km/órát tippelnek – mindkettő változhat még a fejlesztés és a hajtáslánc finomhangolása során.