Jelenleg is választható az 1,0 literes, 100 lóerős EcoBoost turbómotorral a Ford Focus – egy árban adják a 105 lóerős, 1,6-os szívó négyhengeressel -, a jövő év elejétől már ECOnetic csomaggal is választható lesz a korszerű erőforrás, és akkor még nagyobb lesz a fogyasztás-béli előnye.

Amíg az 1,6-os szívómotor szabványos átlaga 5,9 l/100 km, addig a motorleállítóval is rendelkező 1.0 EcoBoost 4,8 l/100 km-t tud laboratóriumi körülmények között. Ez utóbbit viszi lejjebb az ECOnetic csomag, amely alacsony gördülési ellenállású abroncsokat, aktív hűtőrácsot, burkolt padlót, nyújtott áttételezésű váltót, fékenergia-visszatáplálást és különleges EcoMode üzemmódot is tartalmaz. Az eredmény 4,3 l/100 km-es szabványos átlagfogyasztás, ami a legtakarékosabb benzines kompakt autóvá teszi a Ford Focust.

Egyelőre nem ismert, mennyi lesz a felára a takarékoskodásnak, a 100 lóerős EcoBoost-nál 100 000 Ft-tal drágább a 125 lóerős változat, az 100 lóerős ECOnetic várhatóan erre is rálicitál majd. Valószínűleg ott lesz népszerű ez a változat, ahol a 99 g/km-es CO2 kibocsájtása miatt adókedvezményben részesül a típus.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!