Sokáig a szívén viselte a Kia az európai piac meghódítását, az Optima (hazájában K5) típusából a mi kedvünkért készített kombit és dízelt, illetve a plug-in hibrid hajtást is átcsomagolta annak érdekében, hogy a csomagtérpadló alá rejtse annak komponenseit, így kombi karosszériával is elérhetővé tegye az alternatív hajtását. Azonban most visszavonulót fúj a koreai márka az üzleti autók kategóriájából, a jövőben a szabadidő-autókat ajánlják a vásárlók figyelmébe.

Kár, mert a generációváltásnál egyfelől sokkal sportosabb lett a megjelenés, másfelől megnövelték a méreteket is, a hossz 4905 mm (+50), a szélesség 1860 mm (+25), a magasság 1445 mm (-20), a tengelytávolság 2850 mm (+45). Dél-Koreában 2,0 (150 LE) és 2,4 (188 LE) literes szívómotorral és 2,0 literes turbómotorral (245 LE) indul majd hamarosan a Kia K5 forgalmazása, Észak-Amerikában a hírek szerint új fejlesztésű, 286 lóerős 2,5-ös turbómotorral is választható lesz az új Optima.