A Renault Technocentre nevű fejlesztőközpontjában egy miniatürizált autógyár is található, ahol a szakemberek közel úgy rakják össze a tesztelésre szánt prototípusokat, mint az igazi üzemben – rögtön a gyártásfolyamatot is vizsgálják eközben. A Renault soron következő nagy újdonsága az R5-ös villanyautó lesz, amelyből 2021 októbere óta már 60 prototípust raktak össze – az első példányokat még Clio-karosszériával szerelték össze, mert azoknál még a CMF-B EV műszaki alapot fejlesztették, maga a karosszéria még nem volt kész.

Aztán következtek az előszériás prototípusok, amelyek ugyan már a végleges technikát és karosszériát kapták, de minden rendszer finomhangolása még hátravolt – ehhez az álcázott prototípusok használatával gyűjtötték az adatokat. Most azok a nullszériás Renault R5 villanyautó prototípusok készülnek, amelyek még mindig erősen álcázott karosszériával futnak majd, ezeknél már a végleges hangolást tesztelik, és szükség szerint finomítanak azokon. Közben a miniatürizált gyártósoron tized milliméteres pontosságú mérésekkel készítik a gyártóeszközök végső beállítását, ellenőrzik az elektromos csatlakozások könnyű működését, hogy már a Douai üzemben készülő előszériás autók már megfelelő minőségben gördüljenek le a szerelőszalagról.

Persze egy villanyautó fejlesztéséhez hozzátartozik a megfelelő menethang kiválasztása is, a Renault az új generációs autók számára Jean-Michel Jarre zeneszerző és az Ircam cég (utóbbiak dolgoztak a Zoé és a Megane E-Tech electric menethangján) készíti a megfelelő hangokat.