Az Evora Sport 410-es továbbfejlesztésével született meg a GT430-as változat, ami a Lotus fennállásának eddigi legerősebb utcai autója. Karbonból készítik az első-hátsó lökhárítót, az első fedelet, a tetőt és a hátsó szárnyat, a motorháztető is egyszerű karbon héj, nincs nagy méretű hátsó szélvédő. Az új aerodinamikai csomag a 305 km/h-s csúcssebességnél 250 kg leszorító-erőt termel, a saját tömeg 26 kg-mal lett alacsonyabb – ebben benne van az is, hogy törlik a hátsó üléseket.

A 3,5 literes, kompresszoros V6-os Toyota blokk teljesítményét 436 LE/440 Nm-re növelték, aminek köszönhetően a 96 km/h-s sebességet mindössze 3,7 másodperc alatt téri el az Evora GT430-as. Széria a Torsen differenciálzár, a hatfokozatú kézi kapcsolású váltó és könnyített lendkereket használnak a jobb motorreakció érdekében. Öhlins TTX állítható lengéscsillapítókat kap a felfüggesztés, a rugók különösen könnyű Eibach darabok. Elöl 245/35 R19, hátul 295/30 R20-as méretű, Michelin Pilot Sport Cup 2S abroncsokat használnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!