Dolgozott a Steyrnél és a Daimlernél, ő volt a nagy sikerű S, SS és SSK versenyautókat fejlesztő csoport vezetője. Saját cégének alapítása után kezdett dolgozni a Bogár tervein, és számos fejlesztést kreált a kor legnagyobb autóépítőinek. Horch, Zündapp és NSU modellek is tartalmazták a Porsche által kifejlesztett alkatrészeket, mint például a torziós rudas felfüggesztést. Az ő nevéhez fűződik a háború alatt kifejlesztett Kasten-, Schwimm- és Kübelwagenek megalkotása. A háború után feküdtek rá jobban a sportautó-építésre, számos legendás versenyautó származott a Porsche fejesztő stúdiójából. 1971-ben költöztek Stuttgartból a jelenlegi, weissachi telephelyre, ahol a tesztpálya mellett törésteszt-laboratórium, szélcsatorna és erőátviteli rendszerek vizsgálatára szolgáló munkapadok is találhatók. A Porsche Engineering Group jelenleg 500 fővel dolgozik a legmodernebb autóiapari megoldások fejlesztésén. Az ő érdemük is, hogy a tavaly bemutatott középmotoros Cayman S a New York-i Autószalonon 29 vetélytársát megelőzve elnyerte a megtisztelő World Performance Car címet. A 46 tagú szakmai zsűri kimagasló vezethetősége, elegáns külseje és hathengeres boxermotorjának kifinomult működése alapján választotta a Caymant a mezőny legjobbjának. A 295 lóerős sportkupéból alig négy hónap alatt hatezer példány kelt el világszerte.