Az Audi márka holdudvarába tartozó luxusmárkák között vált az Audi S6, S6 Avant és S7 típusa, hiszen az 5,2 literes Lamborghini blokk helyett a jövőben négyliteres, biturbó Bentley V8-ast kap. Persze valójában ez nem is olyan nagy változás, hiszen az „olasz” motorral együtt a „brit” erőforrás is Győrben készül.

A négyliteres, két turbós V8-as teljesítményét 420 lóerőre lőtték be, ami azt jelenti, hogy a nyomatékgörbét nagyon hamar el kellett vágniuk; az 550 Nm-es maximum az 1400-5300 közötti fordulatszám-tartományban mérhető. Váltóként immár a hétfokozatú, dupla kuplungos egységet használják, és természetesen a quattro összkerékhajtás se hiányozhat – hátul a nyomatékot oldalanként elosztani képes differenciálművel. Az S6 4,8 másodperc alatt sprintel 100 km/órás sebességre, az S6 Avantnak és S7-esnek ez a mutatvány 4,9 másodpercbe telik. Mindhárom karosszériával 250 km/óra az elektronika által meghatározott végsebesség.

Az S7 nem olyan fürge, mint az S6, de az S6 Avant-ra egy tizedet ráver a 100-ra gyorsulásban Az S7 nem olyan fürge, mint az S6, de az S6 Avant-ra egy tizedet ráver a 100-ra gyorsulásban

A kisebb lökettérfogatú V8-asnál hengerlekapcsolás, is segíti a takarékoskodást, az S6 szabványos fogyasztása ennek megfelelően 9,6 l/100 km-re csökkent, az S7-nél 9,7 l/100 km, az S6 Avantnál 9,8 l/100 km a vonatkozó adat. A légrugózás egyébként széria az S-modellek esetén, felár ellenében karbon-kerámia féktárcsákat is kérhetnek a tulajdonosok. 2012 elején indul az Audi S6, S6 Avant és S7 forgalmazása.

Hétfokozatú, dupla kuplungos váltót kapnak az S6/S7 vásárlók Hétfokozatú, dupla kuplungos váltót kapnak az S6/S7 vásárlók