A holland Solar Team Eindhoven diákjai 2013-ban megnyerték a World Solar Challenge elnevezésű, napelemes autók számára kiírt kétévenként megrendezésre kerülő versenyt Stella nevű alkotásukkal, ezért új kihívás után néztek. Ezúttal egy négyszemélyes, tehát korlátozottan családi használatra is alkalmas járművet készítettek Stella Lux néven, mert szeretnék mindenki számára bebizonyítani, hogy ez a technológia már mennyire fejlett.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a napelem csak kiegészítő energiaforrás, az energiaellátást hálózatról tölthető, 15 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor biztosítja, amelyet aztán menet- vagy épp parkolás közben tölt az 5,8 négyzetméteres napelem. A fejlesztők – az Eindhoveni Műszaki Egyetem 21 diákja alkotja a csapatot – célja egy pozitív energiamérlegű autó megalkotása. A Stella Lux egyébként alumíniumból és karbonból készült, így sikerült összehozni a mindössze 375 kg-os saját tömeget, a csúcssebesség 125 km/h, de az energiatakarékosság miatt nem nagyon fogják ezt kihasználni az Ausztráliát 3000 km-es úton átszelő versenyen. A hatótávolságról annyit mondanak, hogy egy feltöltéssel a holland időjárási körülménye között 1000, Ausztráliában várhatóan 1100 km a megtehető távolság.

Olyan trükkök segítik a hatékonyságot, mint az autó padlója alatt végigfutó alagút, ami a légellenállásra van jótékony hatással, illetve a speciális navigációs rendszer, ami arra irányítja az autót, ahol a legtöbb napsütésre van kilátás. Noha a versenyen nem jut szerephez, érdekes funkciója még a navigációnak, hogy az utasok okostelefonjaiban lévő naptár-bejegyzések alapján önmagától számolja ki az ideális utat úgy, hogy mindenki időben odaérjen a céljához.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!