Az egész azzal indult, hogy egy felmérésben kiderült, hogy az autósok 45%-a kerékpárra váltana Hollandiában, ha azok jobban védenének az időjárás ellen. Az Aacheni Műszaki Egyetem diákjainak egy csoportja ezt követően kidolgozta a Canyon Capsule járművet, amely egy négykerekű, pedállal hajtott, elektromos rásegítésű bicikli.

A karosszéria megvédi a széltől és az esőtől a használóját, szükség esetén előretolt ablakkal kabrióként is lehet haladni vele. Mindössze 95 kg tömegű a szerkezet, amelyben egy 2 kWh kapacitású akkumulátort helyeznek el, ami 150 km-en képes segíteni a hajtást végző sofőrnek – lehetőség van egy második, 2 kWh akkupakk behelyezésére is. Kellően gyors pedálozással a 60 km/órás sebességet is elérheti a Canyon Capsule, a fordulókörének átmérője 7 méter.

Noha egy tényleges igényre válaszul született meg, a Canyon Capsule sorozatgyártását egyelőre nem tervezik, mert sok pénzt kéne költeni a tényleges fejlesztésre. Kezdjük azzal, hogy a megcélzott 95 kg-os tömeget karbon alkalmazásával érnék el, ami a gyakorlatban az nagyon megdrágítaná ezt a városi mobilitási eszközt.