Egészen mostanáig külön, helyi fejlesztésű autó volt a Dél-Amerikai Volkswagen Gol, amely nem csak egy betűvel tudott kevesebbet a Golfnál, de annál bő egy mérettel kisebb és a technikája is kisautós. Ez megváltozik a jövőre bemutatkozó következő generációval, amely már a jelenlegi európai kocsiból világautóvá fejlődő Polo átnevezett változata lesz majd. A legnagyobb újdonság, hogy átteszik az MQB alapra a kisautót, amely ebből következően egy számmal nagyobb lesz a jelenleginél: 4,17 méteres karosszériahosszt emlegetnek az ötajtósnál. A motorválasztékot a jelenlegi erőforrások változataival töltik fel, Brazíliában lesz 1,0 literes háromhengeres szívó alapmotornak 82 lóerővel, 1,6-os szívó 120 lóerővel és a GTI-ben 1,4-es TSI 150 lóerővel – mindhárom alkohollal is képes üzemelni.
polo2
Mifelénk 70 lóerős alapmotor várható, illetve az 1,0 literes TSI különféle változatai lesznek a húzó-erőforrások, a GTI-ben pedig az új 1,5-ös TSI Evo szolgál majd várhatóan 200 lóerő közeli teljesítménnyel. Egyelőre még nem lehet biztosra mondani a dízel érkezését, az Euro 6+ károsanyag-kibocsájtási normák miatt könnyen lehet, hogy nem lesz kifizetődő az 1,4-es TDI modernizálása. Volkswagen Polo-ként várhatóan a Genfi Autószalonon ismerhetjük meg az új kisautót, amely Gol-ként a nyáron, az ezen a néven futó típus 30. születésnapján debütál majd. Az agyagmodellt egyébként a brazil Carplace weboldal főszerkesztőjének mutatták meg egy gyárlátogatás során, a formatervező mint a következő Gol előzeteseként beszélt róla.

polo3

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!